30 бер. 2014 р.

Курними шляхами

На цій моделі я вирішив вперше спробувати прийоми з олійною фарбою. В принципі працювати треба так само, як з емалевою фарбою (для „ефектів“) в комбінації з акрилом (для основних шарів). Матеріали я придбав вже певний час тому і вони чекали на час „Ч“:


А саме дешевий набір олії, придбаний в крамниці мистецтва (тюби по 17 мл), мінеральний спирт/розчинник № 89 і такий собі „засіб“ для малювання № 83. Зрештою виявилося, що останній мені не потрібен, але про це згодом. Я планував два промивання: перше щоб обрисувати усі щілини, люки і т.д. і друге, щоб надати машині запорошений вигляд. Не дуже брудний, але запорошений. Спочатку я захистив модель напівглянцевим шаром лаку Vallejo 70.522. Для першого промивання я взяв кольори black та burnt umber (усі назви мовою оригіналу, як написано на тюбах) і добряче розчинив спиртом. Обмивши усю модель, почав знову змивати пласким пензликом, трошки змоченим тим самим спиртом. Ефект вийшов дуже субтильний, майже непомітний. Мабуть я занадто сильно розчинив фарбу. Хоча в деяких місцях, наприклад над крилами в кутках, вийшли гарні тіні і накопичання бруду. Також, можливо колір розчину був занадто схожий на колір моделі.

В порівнянні з емалевою фарбою, олія дуже-дуже приємна: ані фарба, ані мінеральний спирт не смердять і олія довго висихає. Це дає можливість обробляти її з великою точністю: змивати трохи більше, трохи менше, додавати де треба більше і т.д. Після першої промивки я вирішив підсилити ефект і зробити ще одну, таким самим кольором. Але цього разу я розчинив фарбу „засобом“ № 83, який, на відміну від спирту, смердить, фе-е-е. Результат вийшов трохи іншим, а саме промиті ділянки після висихання і змивання стали глянцевими, див. наприклад башту на фото далі! Згодом я почитав на сайті виробника про властивості мінерального спирту і „засобу“, вийявилося, що „засіб“ дійсно підвищує глянцевість. Він також слугує певним прийомам для малювання, які не стосуються моделювання. Висновок: відтепер використовувати лише мінеральний спирт.

Після другої промивки ефект обрисування був досі не достатньо помітний. Але заради збереження часу (це ж бо тренувальна модель і я вже отримав досвід промивання на майбутнє) я вирішив перейти до промивання „пилюкою“, це має бути основним ефектом для цієї моделі. Для цього я зробив розчин yellow ochre і burnt umber:


Цього разу я навмисно витримав більшу концентрацію і дійсно вийшло краще! Я дав розчину підсохнути 30-40 хв.,а потім обережно більшість обережно і вибірково змив. На башті навмисно найменше запорошення, на великих площинах трохи більше, але найбільше фарби я залишив в різних збігах і кутках, там де порох і пісок накопичувався б природнім чином:


Біля кулеметів помітний ефект глянцу від попереднього промивання, проте це не проблема, бо на модель ще буде нанесений остаточний шар матового лаку. Також декаль тактичного номера 424 попереду дуже гарно забрудналася, якщо порівнювати із світлинами з минулого допису. Під кінець я нашвидкоруч пофарбував, також олією, муфту викидної труби в невизначений колір з натякми на їржу. Я прочитав в журналах, що перед змішуванням або розчинюванням, олію краще спочатку нанести на картон, який тоді вбирає надлишок олії. На картоні можна фарбу одразу й змішувати, як на палітрі. Для муфти я використав три кольори:


Наступним кроком буде нанести на нижню частину танку, яка поки-що досить чиста, ефекти землі і пилюки за допомогою пастельної крейди.

Немає коментарів: